Ledig stilling:
For en kunde innen energisektoren, søker vi en Area Supply Chain Lead til en fast stilling.
For en kunde innen energisektoren, søker vi en Area Supply Chain Lead til en fast stilling. Hovedformålet med jobben er å utvikle, implementere og administrere alle aspekter av Supply Chain Management-prinsipper som dekker innkjøp, logistikk og lager for bestemte områder.
Dette innebærer strategisk ledelse av anskaffelsesaktiviteter, administrasjon og utvikling av leverandørbasen, forhandling av kontrakter med leverandører og støtte til innkjøpere i operasjonelle innkjøp. Videre skal det utvikles kostnadsreduserende tiltak på tvers av alle virksomhetens områder. Effektiv styring av lager og logistikk er en nøkkelfaktor i denne rollen.
Ansvarsområder:
- Sikre standardiserte og målbare prosesser for alle kjerneaspekter av Supply Chain Management området.
- Ansvarlig for månedlig gjennomgang og rapportering av alle aspekter ved Supply Chain området, inkludert strategiske initiativer og KPI-er.
- Lede og sikre alle direkte rapporter som gjelder obligatoriske HSEQ-treningsmoduler og kompetansenivåer.
- Sikre at alle logistikkrapporter følger kundens forretningsprinsipper, etikk og forretningsadferdskode. Unngå kommersielle interessekonflikter, sikre nøyaktighet av informasjon, opprettholde konfidensialitet og unngå alle former for korrupsjon.
- Gi operativ logistikkstøtte etter behov for å møte kravene til den spesifikke lokasjonen.
- Veilede og lede forhandlinger etter behov, samt plassere innkjøpsordrer for å sikre at operasjonelle krav oppfylles, samtidig som man driver kostnadsreduserende tiltak innen leverandørbasen og virksomheten.
- Administrere godkjente leverandørlister og godkjennings-/due diligence-prosessen innen det tildelte området.
- Sørge for at rapportering av kostnadsbesparelser og forbedringsinitiativer skjer månedlig til RSCM.
- Aktivt styre daglig materialplanlegging og sikre at tilstrekkelige lagerbeholdninger opprettholdes i henhold til prognoser.
- Utføre periodiske gjennomganger av lagerbeholdningen.
Noen av dine arbeidsoppgaver:
- Et trivelig arbeidsmiljø
- Konkurransedyktig lønn
- Konkurransedyktige pensjons og forsikringsordninger
Ønskede kvalifikasjoner:
- 5-7 års erfaring innen Supply Chain Management hos et globalt oljefeltserviceselskap.
- Tidligere ledererfaring innen innkjøp/logistikk/materialfunksjoner.
- Bachelor- eller en mastergrad, og/eller Lean Six Sigma-kvalifisert.
Har du spørsmål om stillingen?
HAUGE, a Q10 Partner, bistår med rekrutteringen. Du kan ta kontakt med Anne Marie Hauge på am@amhauge.no eller mobil 922 11 792.
Med lang erfaring innen rekrutteringsbransjen, er Anne Marie Hauge dedikert til å levere rekrutteringstjenester til stillinger på fag-, mellom- og ledernivå. Med mitt sterke engasjement for kvalitet og grundighet, jobber jeg målrettet og profesjonelt for å sikre at hver leveranse oppfyller dine forventninger.
Søknader vurderes fortløpende.